مطالعه وتحقیق
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 9:44 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

تاثیر صدای انسان بر روی سرعت گرفتن رشد گیاهان امری است که به واسطه مطالعات

پیشین به اثبات رسیده است. اکنون مطالعات جدید نشان می‌دهد که تاثیرگذاری صدای

زنان بر روی رشد گیاهان بسیار بیشتر از صدای مردان است.

این یافته بر اساس آزمایشی یک ماهه ارائه شد. طی این آزمایش دانشمندان مشاهده

کردند میزان رشد بوته گوجه فرنگی زمانی که در معرض صدای زنانه قرار می‌گیرند دو

سانتیمتر بیشتر از زمانی است که در معرض صدای مردانه قرار می‌گیرند. در این آزمایش

بهترین صدایی که بر روی رشد گیاه بیشترین اثر را داشت صدای سارا داروین نواده گیاه

شناس افسانه ای چارلز داروین بود. وی متنی را از کتاب منشا گونه ها برای گیاهی

خواند و نتایج نشان داد این گیاه نسبت به گیاهی که در معرض صدای مردانه قرار داشته

پنج سانتیمتر بیشتر و نسبت به صدای زنی دیگر 1.2 سانتیمتر بیشتر رشد داشته

است. کالین کورسبی مدیر موسسه RHS که انجام این مطالعات را به عهده داشته

است اعلام کرد هنوز دلیل این تاثیربیشتر تعیین نشده است.

شاید بتوان این تاثیر را به گسترده بودن دامنه صوتی زنان و تن صدای آنها نسبت داد.

شاید امواج صدای آنها پس از برخورد با سطح گیاه تاثیر متفاوتی از خود به جا می‌گذارند.

آزمایشهای این موسسه از ماه آپریل آغاز شده و طی آن قسمتهایی از آثار تاریخی مانند

روز تریفیدها اثر جان ویندهام، رویای نیمه شب تابستان ویلیام شکسپیر و منشا گونه

های چارلز داروین برای گیاهانی تعیین شده خوانده شد. افرادی با صداهای مختلف برای

خواندن متن برای 10 بوته گوجه فرنگی انتخاب شده بودند و طی یک ماه به خواندن

متون مختلف برای گیاه خود ادامه دادند. گیاهان در این آزمایش امواج صدا را از طریق

هدفونی که به گلدان آنها اتصال داشت، دریافت می‌کردند. در عین حال شرایط تمامی

گیاهان یکسان بوده و به منظور اطمینان از مساوی بودن شرایط برای تمامی گیاهان، دو

بوته ناظر مشابه در شرایط سکوت تحت نظر گرفته شدند. نتایج نشان داد به صورت

میانگین زنان به نسبت مردان شاهد رشد 2.5 سانتیمتری گیاه خود بودند. در عین حال

برخی مردان شرکت کننده در آزمایش به اندازه ای تاثیر منفی بر روی گیاه گذاشته بودند

که گیاه مورد آزمایش رشدی کمتر از گیاه ناظر و رشد داده شده در سکوت داشت. صدای

سارا داروی بیشترین تاثیر را بر روی رشد گیاه از خود نشان داد و وی در واکنش به تاثیر

صدای خود بر روی رشد گیاهان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.

يك كارشناس تغذيه اظهار داشت: وجود ويتامين C موجود در انار در كم خوني و فقرآهن و پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي كه در فصل پاييز افزايش مي‌يابد، موثر است.
يوسف نقيايي كارشناس تغذيه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه يزد، گفت:‌ ارزش غذايي در صد گرم ميوه انار، حاوي 60 كيلو كالري انرژي،1 گرم پروتئين، 1گرم چربي،260ميلي گرم پتاسيم است كه پتاسيم از عناصري است كه براي پيشگيري از ناراحتي‌هاي قلبي عروقي توصيه مي‌شود.

وي با اشاره به 5 ميلي گرم آهن موجود در انار گفت: اين مقدار آهن در خون سازي و پيشگيري از فقر آهن و كم خوني موثر است.

اين كارشناس تغذيه يادآور شد: انار داراي ويتامين‌هاي گروه B است كه عمدتا اين ويتامين‌ها در واكنش شيميايي ضروري بدن نقش دارند، همچنين ويتامين B1 كه در پيشگيري از ناراحتي عصبي موثر است.

نقيايي با بيان اين كه خوردن انار با هسته براي افرادي كه ناراحتي گوارشي ندارند، توصيه مي‌شود، گفت: از موادي كه در انار حائز اهميت است، وجود مواد پلي فنوليك، آنتي سيامين، اسيدالاژيك كه جزء رنگدانه‌هاي موجود در انار بوده و در جلوگيري از سرطان سينه و پروستات نقش به سزايي دارد.

وي افزود: انار در بهبود تصلب شرايين، ‌پيشگيري از آلزايمر و كاهش فشار خون، كلسترول و درمان كم خوني نقش به سزايي دارد.

وي گفت: ‌آنتي اكسيدان موجود در انار سه برابر چاي سبز است كه نشان از اهميت انار در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي دارد.

نقيايي يادآور شد: انار در جلوگيري از پوكي استخوان در بعد از يائسگي نقش مهمي داشته و مصرف آن براي زنان سالمند توصيه مي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: ‌اخيرا با تكنولوژي‌هاي جديد، از هسته انار روغني استخراج مي‌شود كه اثرات بسيار مفيدي در بدن داشته و حاوي امگا 3 و اسيد چرب اشباع نشده بوده و مانع از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.

پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

ممکن است بتوانيد با رايانه يک يا دو سال قبل از آنکه نياز به ارتقاء يا تعويض پيدا کند، کار کنيد اما احتمالاٌ کار با کي‌بورد و موس چندين سال‌ طول مي‌کشد. بنابراين مهم است که قبل از اقدام به خريد مواردي را در نظر بگيريد و سيستمي را تهيه کنيد که تمام ويژگي‌هاي مورد نظر شما را داشته باشد، بسيار راحت باشد و ساليان زيادي براي شما کار بدهد.

آيا شما کي‌بورد خود را زياد جابه‌جا مي کنيد؟ شايد دوست داريد بعضي اوقات به صندلي خود تکيه دهيد و کي‌بورد را کمي عقب‌تر ببريد. يا شايد کابل متصل به موس وسط بازي به لبه‌ ميز گير کرده و بازي‌تان را خراب کند. امروزه وسايل بي‌سيم در حال جايگزيني با وسايل سيم‌دار هستند.

اگر به ياد داشته باشيد، دستگاه‌هاي قديمي‌تر (با حساسيت dpi پايين) سبک و متحرک و داراي تاخير در کار بودند که براي بازي بسيار بد و براي مصارف عمومي آزار دهنده است.

بطور کلي براي استفاده‌هاي روي ميزي کي‌بوردها و موس‌هاي سيم داري مانند Logitech G15 و G9 Laser پيشنهاد مي‌شود، اما اگر رايانه از نوع سينماي خانگي داريد که نياز به کنترل از راه دور دارد، به يک combo بي‌سيم مانند Logitech diNovo Edge نياز خواهيد داشت که داراي دکمه‌هاي مديا پلير باشد.

امروزه بازار کي‌بورد به دو قسمت تقسيم شده است: کي‌بوردهاي بازي و کي‌بوردهاي مديا پلير. هر دو گروه تعدادي دکمه اضافه جهت ارسال برنامه‌ها، تنظيم صدا و ديگر امکانات جانبي دارند. واضح است شما بايد کي‌بوردي را انتخاب كنيد که ابزار مورد نيازتان را داشته باشد.

گفته مي‌شود که کي‌بوردهاي مخصوص بازي بسيار شبيه به کيبوردهاي معمولي هستند؛ تنها تفاوت بين آن‌ها در کليدهاي اضافي است. اما در مورد موس‌هاي بازي که داراي ويژگي‌هاي متفاوتي نسبت به موس‌هاي قديمي هستند، نمي‌توان چنين گفت.

مهم‌ترين ويژگي موس‌هاي بازي حساسيت آن‌هاست که دقت عمل موس را تعيين مي‌كند. بطور کلي هرچه حساسيت بالاتر باشد، دقت موس نيز بيش‌تر است.

يک موس استاندارد ممکن است حساسيت نسبتا کمي داشته باشد، در حالي که اين مقدار در اکثر موس‌هاي بازي به 2000dpi مي‌رسد و اين در حالي است که Razer اخيراً صحبت از موسي با حساسيت بي‌سابقه 4000dpi کرده است!

شما نمي‌توانيد اين ويژگي را در موس‌هاي عادي بيابيد، يا اگر چنين باشد قدرت آن‌ها کاهش مي‌يابد و همانند مدل‌هاي بازي نمي‌شوند. اگر خيلي بازي مي‌کنيد يا به بالاترين دقت موس نياز داريد، موس‌هاي مخصوص بازي پيشنهاد مي‌شود و اگر دنبال بازي نيستيد، نيازي نيست براي ويژگي‌هاي بالايي که به آن نياز نداريد، هزينه زيادي بپردازيد.

در گذشته حرکت موس از طريق يک توپ کوچک درون آن (در موس‌هاي غلتکي) رديابي مي‌شد و اين بد بود زيرا ممکن بود پرز و مواد زائد بطور ناخواسته به اين توپي بچسبد و دقت موس را پايين بياورد. بنابراين موس‌هاي نوري از راه رسيدند که از يک لامپ LED و يک دوربين کوچک براي گرفتن تصاوير از سطحي که موس بر آن حرکت مي‌کند، استفاده مي‌کردند.

آن‌ها بسيار بهتر بودند زيرا نياز به موس پت را کاهش دادند. اما موس‌هاي نوري روي هر سطحي کار نمي‌کردند، بنابراين در پي آن‌ها موس‌هاي ليزري روي کار آمدند که بجاي LED براي منعکس کردن تصاوير براي دوربين، از ليزر استفاده مي‌کردند.

ليزر قادر بود جزئيات بيش‌تري از ميدان حرکت موس بگيرد و از اين رو با انواع بيش‌تري از سطوح سازگار بود و بطور کلي نسبت به موس‌هاي نوري دقيق‌تر است. موس‌هاي نوري براي استفاده‌هاي روزمره مناسب‌اند، ولي همه موس‌هاي پيشرفته امروزي که براي بازي به فروش مي‌رسند، از تکنولوژي ليزري بهره مي‌برند

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 18:14 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

پیدا کردن مرد ایده آل زندگی یکی از حیاتی ترین مسائل در زندگی بعضی از خانم هاست. آنها همواره امیدوار به یافتن او هستند. به عنوان مژده ای به این خانم ها باید بگویم که نگران نباشید، مرد ایده آل وجود دارد و شما می توانید پیدایش کنید. البته همه ی ما در زندگی هدف ها، جاه طلبی ها و آرزوهای کوچک و بزرگ داریم. همین هدفهاست که ما را مشغول نگاه می دارد. این سال ها عبارات مرد ایده آل و زن ایده آل بسیار استفاده می شوند. همه ی ما برای این مرد ایده آلمان لیستی از خصوصیات تهیه می کنیم.

بیشتر ما بدی های خودمان را نادیده می گیریم و انتظار داریم که مرد ایده آل از راه برسد و دستمان را بگیرد. با خود فکر می کنیم که لیستی که ما تهیه کرده ایم خیلی کوچک و ناچیز است. در طول سالیان سال، مردم در این زمینه ها خبره تر شده اند. می دانند که چطور ارضا شوند، درآمد خوب و خانه ای زیبا دارند و تحصیلات عالیه هم کرده اند. و اینجاست که تصمیم می گیرند کسی را پیدا کنند که از هر لحاظ با آنها جور باشد و حمایت و یاریشان کند. و مشکلات آغاز می شود. نکته ی مهم اینجاست که آن مرد ایده آل شما هم برای خود یکی از این لیست ها دارد و برای زن ایده آل خود خصوصیاتی را تعیین کرده است. او زنی می خواهد جوان، تحصیل کرده، زیبا و خوش اندام. ناراحت می شوید. و می بینید که این مرد ایده آل چه انسان معمولی بوده است. به لیستتان با دقت نگاه کنید و خصوصیات مرد ایده آلتان را دوباره مرور کنید. آیا فکر می کنید چنین شخصی را می توان پیدا کرد؟ اگر از لیستتان راضی هستید، پس مشکل کجاست؟

حالا می خواهید خودتان بیرون بروید و مرد ایده آلتان را پیدا کنید یا در خانه می مانید تا او سراغ شما بیاید؟ اکثر زنان می گویند آنها منتظر می مانند تا مرد ایده آل خودش سراغشان برود. کلمه ی منتظر ماندن کمی توجهم را جلب می کند. منتظر ماندن به این معنی است که مردها به طور اتفاقی به سراغتان می آیند، شما آنها را یکی یکی مطابق با لیستتان بررسی می کنید. و آنهایی را که با لیست هماهنگ نبودند را دور می اندازید. بله، اما دوستان من همیشه بیاد داشته باشید که مرد ایده آل شما هم دنبای زن ایده آل خودش می گردد. شما چقدر برای این مسئله تلاش کرده اید؟ چقدر سعی کرده اید که زن ایده آل او باشید ؟ یا اینکه گفته اید شما را باید همینطور که هستید بپذیرد و تغییری نمی کنید؟ سوالی که این روزها مردها مکرراً از هم می پرسند این است که این دخترهای خوب کجا رفته اند؟ به این کلمات خوب فکر کنید. ببینید مردها واقعاً دنبال چه هستند. آنها می پرسند که آن دخترهایی که از این لیست ها در دست ندارند کجا رفته اند. اکثر مردها دنبال کسی هستند که دوستش داشته باشند، احساس ویژه ای نسبت به او داشته باشند و همه چیز را با او شریک شوند. مشکل اینجاست که نمی توانند چنین شخصی را پیدا کنند چون زیر فشار این لیست ها قدرت عمل خود را از دست داده اند. به آنها گفته می شود که باید خود را با این لیستها تطبیق بدهند، آنها تلاششان را می کنند و بعد خودشان هم دیگر دنبال زن ایده آلشان می روند.

شما به عنوان یک زن ایده آل نگاهی به لیستتان بیندازید و ببینید که چقدر انعطاف به خرج داده اید. بعد نگاهی به مرد ایده آلتان بیندازید و ببینید که چقدر به دست آوردنی است. بعد نگاهی به خصوصیات و توانایی های خودتان بیندازید و ببینید چقدر با خصوصیات زن ایده آل سازگاری دارید. بعد از خانه بیرون بروید و دنبال مرد ایده آلتان بگردید. در خانه منتظر آمدن مرد ایده آل نباشید، چون ممکن است یکدفعه ببینید که مرد ایده آلتان با زن دیگری ازدواج کرده در حالی که می توانست مال شما باشد. و در آخر بدانید که سازش اساسی ترین نکته در زندگی است. همانطور که از مرد ایده آلتان یکسری خصوصیات را انتظار دارید، سعی کنید خود را هم با خصوصیات زن ایده آل او هماهنگ کنید.

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه آکسفورد وقتی افراد می‌خندند درد کمتری حس می‌کنند. این احتمال وجود دارد که یک ماده شیمیایی که بر اثر این خنده در بدن ترشح می‌‌شود مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند.

به گزارش پزشکان به نقل از بی بی سی  ،  همچنین براساس این تحقیق، تصور می‌شود انسان‌های اولیه بر خلاف دیگر جانوران، از ته دل می خندیدند. این مسئله سبب شد اجداد ما بتوانند در گروههای قبیله ای بزرگتری زندگی کنند در حالیکه گونه‌های جانوری دیگر قادر به تشکیل چنین اجتماعات بزرگی نبوده‌اند.

در این تحقیق که در مجموعه مقالات انجمن سلطنتی بریتانیا بی منتشر شده است، برای نخستین بار آستانه درد داوطلبان مورد آزمایش قرار گرفته است.

افراد این تحقیق به دو گروه تقسیم شدند، برای یک گروه به مدت ۱۵ دقیقه فیلم کمدی نمایش داده شد در عین حال برای گروه دیگر برنامه خسته‌کننده ای نظیر برنامه‌های گلف به نمایش گذاشته شد.

این تحقیق نشان داد افرادی که تجربه خنده از ته دل داشتند ۱۰ درصد بیش از بقیه قادر به مقاومت در مقابل درد بودند.

همچنین محققان دریافتند که آن گروهی که ۱۵ دقیقه یک برنامه خسته کننده را دیده بودند، قدرت تحمل دردشان کمتر شده بود.

موقعیت کمدینوع خنده نیز بسیار اهمیت دارد. خنده زیر لب و آرام اثر فیزیولوژیکی ندارد و تنها خنده “قاه قاه” است که می‌تواند این تاثیر را داشته باشد.

پرفسور رابین دانبار از دانشگاه آکسفورد که مسئول این تحقیق است معتقد است خنده‌های غیر قابل کنترل یک ماده شیمیایی موسوم به اندورفین را در بدن آزاد می کند که موجب شادی و سرخوشی و کاهش درد می‌شود.

او به بی بی سی گفت که این خنده‌ها باعث تخلیه ریه‌ها می‌شود و وقتی می‌گوئیم از خنده دلم درد گرفت، این همان دردی است که تولید اندورفین می‌کند.

کاوش در مایع نخاعیاین تحقیق امکان سنجش مستقیم مقدار اندورفین را ندارد، به این دلیل که باید سوزن بلندی به داخل نخاع افراد مورد تحقیق در حین خنده وارد می‌شد که این امر موجب می‌شد خنده از صورت افراد برود و نتیجه تحقیق را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

در عوض محققان آستانه درد هر کدام از افراد این تحقیق را به شیوه دیگری اندازه گیری کردند. به طور نمونه، یک بسته یخ را بر آرنج‌های این افراد قرار می‌دادند و منتظر می شدند تا ببینند که فرد تا کی می تواند سردی این یخ ها را تحمل کند.

با افزایش آستانه تحمل درد، مقدار بیشتری اندورفین تولید می‌شود.

هدف پروفسور دانبار از این تحقیق ایجاد یک روش درمانی جدید نبوده است، اما این تحقیق کشف کرد که خنده در استقرار جوامع انسانی در دو میلیون سال پیش چه نقشی داشته است.

تمام گونه‌های جانوری توانایی خندیدن دارند اما تنها انسان است که با خنده از ته دل اندورفین در بدنش آزاد می‌شود.

نظریه پرفسور دانبار این است که ترشح اندورفین ها علاوه بر تسکین درد، مردم را به اجتماعی شدن سوق می دهد .

این نظریه سناریویی را خلق می کند که احتمالا اولین دلقک‌ها در زمانی که اجداد ما به شکل دسته جمعی دور آتش می‌‎خندیدند شکل گرفتند.

شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

چگونه یک مولتی ویتامین مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟

مهمترین ویژگی مولتی ویتامین مورد استفاده برای کودکان داشتن طعمی دلپذیر است تا کودکان به مصرف آن ترغیب شوند.

 

به گزارش پزشکان به نقل از مرکز اطلاعات دارویی ایران  ،   مولتی ویتامین کودکان باید با شرایط سنی کودک تطابق داشته باشد بنابراین در مولتی ویتامین های ویژه کودکان، غالبا سن کودک که محصول مناسب آن تولید شده است، بر روی برچسب آنها ذکر می شود. یک مولتی ویتامین کامل می تواند از جنبه های مختلف تاثیر گذار باشد بنابراین جهت تاثیرگذاری برای موارد خاص باید توجه داشته باشید که مولتی ویتامین منتخب شما دارای مواد مناسب باشد.

اولین ویژگی یک مولتی ویتامین مناسب برای کودکان داشتن طعم دلپذیر است تا کودکان به مصرف آن ترغیب شوند. بطور کلی مصرف مولتی ویتامین های جوشان و یا جویدنی برای کودکان راحت تر است.

برای رشد و تکامل فیزیکی باید مولتی ویتامین هایی را برای کودکان انتخاب کردکه ترکیباتی از جمله زینک و ویتامین D داشته باشند که برای رشد قدی و استخوانی ضروری است. وجود امگا ۳ در مولتی ویتامین مخصوص کودکان یک برتری به شمار می آید.

چرا که به رشد، تکامل و عملکرد مغز کمک به سزایی نموده و همچنین به افزایش قدرت تمرکز و یادگیری آنها کمک می کند.

برای کاهش بیش فعالی کودکان هم مصرف مولتی ویتامین های حاوی امگا ۳ پیشنهاد می شود.

مولتی ویتامین کودک چنانچه دارای ترکیباتی نظیر سلنیوم، زینک، ویتامین C باشد به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک نموده و آنها را در برابر بیماری های عفونی نظیر سرماخوردگی و اسهال مقاوم تر می کند.

در صورتیکه تولید و افزایش انرژی در کودک مد نظر شما باشد ترکیباتی از جمله ویتامین های گروه B به تولید انرژی در بدن آنها کمک می کنند.



ادامه مطلب ...

میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد. بر خلاف دیگر ویتامین ها، کمبود ویتامین  D که به عنوان ویتامین آفتاب شناخته شده به دلیل قرار گرفتن بدن در معرض خورشید تولید می شود  به ویژه در فصل زمستان رایج است.

به گزارش پزشکان به نقل از هلث دی نیوز ،  اغلب مردم فکر می کنند که در صورت داشتن رژیم غذایی متعادل می توانند به اندازه کافی ویتامینD دریافت کنند، که البته این مطلب صحیح نیست. محققان معتقدند، فقط با خوردن مقادیر زیادی از ماهی و نوشیدن شیر می توان این ویتامین را به میزان کافی دریافت کرد.

مطالعات نشان می دهد که میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.

با این وجود هنوز مشخص نشده است که سطوح پایین ویتامینD افزایش حساسیت به سرماخوردگی را بیشتر می¬کند یا خود سرماخوردگی علت کاهش سطح ویتامینD است.

پژوهش ها در زمینه ویتامینD فقط محدود به سرماخوردگی نیست بلکه تحقیقات اخیر ارتباط قوی بین ویتامینD و افزایش طول عمر درافراد مختلف را هم نشان داده است. ویتامینD به عنوان یک هورمون در بدن عمل کرده و مشخص شده که این ویتامین در تنظیم حداقل هزار ژن نقش کمکی دارد.

این ویتامین با ایجاد علایم سلولی ممکن است در کنترل سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، بهبود سلامت قلبی عروقی و تنظیم قند خون نقش داشته باشد.

در حال حاضر برای این ویتامین مصرف روزانه ۶۰۰ – ۲۰۰ واحد بین المللی (بسته به سن افراد) توصیه می شود. این میزان برای افرادی که دارای سن۷۰-۵۱ سال هستند ۴۰۰ واحد بین المللی اعلام شده که بر اساس مقدار لازم این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان هاست.

محققان توصیه می کنند روزانه۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خاطر تولید ویتامینD در معرض نور خورشید قرار بگیریم زیرا مقدار کم نور خورشید بدون ایجاد سوختگی پوست خطری در افزایش سرطان پوست ندارد.

با این حال ایمن ترین راه در جهت دریافت کافی این ویتامین، مصرف مکمل های غذایی آن است.

گفتنی است مقادیر بیش از نیاز روزانه این ویتامین باعث ایجاد سنگ کلیه و مشکلات دیگر می شود.

کشف ارتباط میان فقر ویتامین دی و ابتلا به سرطان سینه
محققین می گویند نتایج تحقیقات نشان می دهد که ۶۰ درصد از زنان سیاهپوست مبتلا به سرطان سینه در امریکا، به فقر شدید ویتامین دی دچار هستند .

 

به گزارش  پزشکان مطالعات بر روی زنان مبتلا به سرطان سینه نشان داده است سطح ویتامین دی در بدن ۶۰ درصد از زنان سیاهپوست مبتلا به سرطان سینه پایین است، در حالیکه تنها ۱۵ درصد از زنان سفید پوست مبتلا به این بیماری دچار فقر شدید ویتامین دی هستند .

به گفته دانشمندان بررسیها ثابت کرده است که احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که دچار فقر شدید ویتامین دی هستند ، تا هشت برابر افزایش می یابد .

دکتر سوزان استاک از دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا اعلام کرد:هنگامی که فرد در معرض تابش نور افتاب قرا می گیرد، رنگدانه ها در پوستهای تیره تر، به مثابه مانعی در تولید ویتامین دی عمل می کند .

دکتر استاک و همکارانش در این تحقیق به مدت پنج سال ، سطح ویتامین دی را در خون ۱۰۷ زن مبتلا به سرطان سینه اندازه گیری کردند .۶۰ درصد این زنان سیاه پوست و ۴۰ درصد سفید پوست بودند

ویتامین دی به رشد و استحکام استخوان‏ها و عضلات از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر یاری میرساند . این ویتامین را  از غلات و ماهی هایی چون ساردین و نیز شیر و نور آفتاب میتوان دریافت نمود . قرار گرفتن در زیر نور آفتاب به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ، احتیاج روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‏کند .

ویتامین دی و کلسیم باعث افزایش قدرت عضلات در اشخاص بزرگسال می‏شود و همچنین موجب پیشگیری از بروز بیماری‏هایی چون پوکی استخوان در سالمندان و نبز راشیتیسم در کودکان میگردد . پوکی استخوان ، یک مشکل مشترک بین مردم ، به ویژه زنان و افراد سالمند است.
در پی مطالعات انجام شده در سال های اخیر ، محققان به این نتیجه رسیده است که ویتامین دی ممکن است که مزایای دیگری نیز داشته باشد .  مطالعات نشان داده اند که سطح پایین ویتامین D  ممکن است خطر حملات قلبی و از سویی بروز سرطان ها را افزایش دهد.

ساده ترین راه برای دریافت ویتامین D  نور خورشید است. توسط اشعه ماوراء بنفش در سلولهای پوستی واکنشهایی برای تولید آن رخ میدهد . اما از سویی بسیاری از مردم در مورد سرطان پوست و آسیب پوستی از نور خورشید نگران میباشند.
ارگانیزم تیره پوستان نسبت به افراد روشن پوست به میزان کمتری ویتامین D تولید میکند . همچنین تولید ویتامین D در سالمندان و افرادی که  در مناطق کم نور زندگی میکنند نیز کم می باشد .
بسیاری از غذاها در حد مورد نیاز حاوی ویتامین D نیستند . از سویی پاره ای از خوراکی ها دارای سطح بالایی از این ویتامین هستند چنان : ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ماهی اسقومری  و  همچنین روغن کبد ماهی . مقدار کمی از این ویتامین در کبد گاو ، پنیر و زرده تخم مرغ یافت می شود . در بین برخی از مردم بکار گیری مکمل های غذایی که حاوی ویتامین دی است نیز رایج میباشد . در بعضی از کشورها ، مردم از غذاهایی استفاده میکنند که به شکل تصنعی به آن ویتامین دی افزوده شده است مثل  شیر محتوی ویتامین .
امروزه پزشکان تست ویتامین دی را تجویز میکنند و برخی استعمال ویتامین دی را صلاح میدانند  . اما برخی از کارشناسان نگران هستند که اگر مردم بیش از حد این ویتامین را مصرق کنند ، ممکن است این ویتامین چنان سم عمل کند. از سویی پزشکان پوست هشدار می دهند که مردم در ارتباط باقرار گرفتن در معرض آفتاب احتیاط کنند .

امروزه با انواع خاصی از مکمل‌های بدنسازی روبرو هستیم که آشنایی و استفاده‌ درست از آنها برای کسانی که به حرفه‌ بدنسازی روی می آورند، ضروری است.
به گزارش پزشکان نوعی از مکمل‌های موجود، مکمل‌های ویتامینی هستند که از جمله مکمل‌هایی هستند که در عملکرد بهتر بدن هنگام تمرین های بدنسازی بسیار موثر واقع می شوند. مکمل‌های ویتامینی تاثیرهای مهم دیگری نیز روی عملکرد جسمانی می گذارند. به جز ویتامین‌ها و مواد معدنی، آمینواسیدهای زنجیره‌ای نیز در افزایش سطح انرژی تاثیر به‌سزایی دارند. آمینواسیدها مولکول‌های تشکیل دهنده‌ پروتئین در مواد غذایی و بدن هستند و می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند.
در مورد مکمل‌های غذایی و نحوه استفاده صحیح آنها و همچنین استفاده نکردن زیاد از آنها سوال های زیادی مطرح است که در این خصوص خبرنگار ایسنا به سراغ یک مربی بدنسازی رفته و با وی گفت‌وگویی را انجام داده است.
حسین آچاک در گفت‌وگو با ایسنا،  در رابطه با ورزش های قدرتی گفت: برای ورزش های قدرتی داشتن یک وعده پروتئین مناسب الزامی است که ترکیباتی از شیر و اسیدهای شناخته شده‌ی آمینو است که برای رشد عضلات باید استفاده شود.

وی گفت: سعی شود پروتئین های مجاز استفاده شود و تقلبی نباشد، برای اینکه بدانیم تقلبی نباشند باید مکمل‌های پروتئینی را از مراکز مجاز مثل فروشگاه های معتبر و داروخانه ها تهیه نماییم و البته مکمل‌های بدن سازی برای افرادی است که بدن آنها رشد نمی کند و یا خودشان دیگر از سن رشد رد شده باشند.

وی ادامه داد: کسانی که قصد دارند وزن عضلانی خود را افزایش دهند دست کم باید به ازای هر کیلو از وزن بدن ۲ گرم پروتئین استفاده کنند و کسانی که تمرین شدید بدنسازی انجام می دهند، مقدار پروتئین را به ۳ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن افزایش دهند.
آچاک یک برنامه غذایی کامل را برای کسانی که می خواهند این ورزش را به طور مطلوب دنبال کنند ارائه کرد و گفت: یک برنامه غذایی کامل به همراه استفاده درست از مکمل برای عضله سازی عبارت است از وعده‌ی اول: یک عدد موز، یک کاسه حلیم، وعده‌ دوم: یک پیمانه پروتئین، یک قاشق روغن زیتون. وعده‌ سوم: ۱۰۰ گرم سینه‌ مرغ، اسفناج، یک قاشق روغن بذر کتان. وعده‌ چهارم: توت فرنگی، موز، کیوی، یک لیوان آب پرتقال، یک پیمانه پروتئین. وعده‌ پنجم: ۳ عدد تخم مرغ کامل، یک قاشق روغن زیتون، نصف لیوان شیر کامل.
وی در پایان گفت: شما با مصرف این پنج وعده در طی یک روز ۱۶۶ گرم پروتئین، ۱۴۴ گرم کربوهیدرات، ۸۴ گرم چربی و در مجموع ۲۰۹۲ کالری بدست خواهید آورد.
یک کارشناس ارشد شیمی تجزیه نیز در رابطه با استفاده از این مکمل‌های غذایی گفت: اولین نکته ای که باید مورد توجه شما قرار داشته باشد آن است که یک ورزشکار لزومآ نباید از مکمل های غذایی برای پرورش عضلات و ماهیچه های خود استفاده کند، هر چند استفاده از آنها می تواند به او کمک کند تا این کار را با سرعت خیلی بیشتری انجام دهد..

نوری‌نژاد گفت: امروزه پروتئین های متفاوتی وجود دارد و پودرهای پروتئینی که با آب یا شیر مخلوط می شوند معمولاً از انواع مناسبی هستند که کیفیت بالایی دارند و شما می توانید از آنها استفاده کنید.
وی افزود: افرادی که از مکمل‌های غذایی دلخواه خود استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که هر نوع از این پروتئین ها به شکل های مختلف در بدن افراد تجزیه می شوند که در صورت استفاده نادرست، تقلبی بودن مکمل ها، غیر استاندارد بودن مکمل ها ویا هر عامل دیگر باعث رسوب شدن در کبد و ایجاد ناراحتی های کبد و ایجاد سنگ کلیه می شوند.
وی در پایان گفت: افرادی که به ورزش قدرتی بدن سازی روی می آورند باید حتما برای استفاده از مکمل‌های غذایی به پزشک یا مربی مورد اعتماد مراجعه کنند و تحت نظر آنها و پس از تشخیص آنها از مواد مورد تأیید استفاده کنند.

استفاده بیش از ۹ بار در سال از رنگ مو خطر ابتلا به سرطان خون از نوع لنفوم و  سرطان مثانه را افزایش داده و می تواند موچب افزایش خشکی ف حساسیت و شکنندگی موها گردد .

نتیجه تحقیقات جدید نشان می دهد آن دسته از افرادی که بیش از ۹ بار در سال مو های خود را با رنگ های شیمیایی رنگ می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به نوعی سرطان هستند .

به گفته پزشکان، مردم معمولا ۶ تا ۸ بار در سال از رنگ مو استفاده می کنند، اما اگر این میزان به بیش از ۹ بار برسد، احتمال دچار شدن به این نوع از سرطان هم ۶۰درصد افزایش می یابد.

رنگ های مو اصولا به دو نوع طبیعی و شیمیایی تقسیم بندی می شوند که رنگ موهای طبیعی یا گیاهی از برگ گیاهان حاوی رنگدانه مانند حنا، روناس، خضاب، بابونه، ایدیگو و موارد دیگر به دست می آیند. به این صورت که مثلا در مورد حنا (Henna) برگ این گیاه ابتدا خشک سپس پودرشده و به صورت خمیر در آمده و روی مو گذاشته می شود.

البته حنا را می توان به صورت منفرد یا در ترکیب با گیاهان دیگری مثل ایندیگو و بابونه هم استفاده نمود. مزیت رنگ موهای گیاهی، طبیعی بودن و ایمنی نسبی آنها است، اما رنگ موی طبیعی تنوع لازم را ندارند و نتایج آن غیر قابل پیش بینی است، همچنین دریچه های مویی که با اینگونه مواد رنگ شده مسدود می شود.

بنابراین رنگ کردن مو بسیار مشکل و گاهی نشدنی خواهد شد. از این رو دسترسی به رنگ هایی با پایه روشن در آینده امکان پذیر نخواهد بود، اما رنگ موهای شیمیایی، این گونه رنگ ها از مواد شیمیایی ساخته می شوند.



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

باسلام من محمدرضاکریمی نویسنده وبلاگ به شماعزيزان جويای علم خوش امدمیگویم وامیدوارم که خوشتان بیایدوبانظرهای خودمن رادراین امریاری دهید.دوستان براي تبادل لينك ازقسمت تبادل لينك هوشمند استفاده كنيد(باتشکروسپاس فراوان خدمت شمادوست عزیز) .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالعه وتحقیق و آدرس newsjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 162
بازدید کل : 1944
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content