مطالعه وتحقیق
جمعه 25 شهريور 1390برچسب:, :: 18:59 ::  نويسنده : محمدرضاکریمی

پژوهشگران وابسته به سازمان بهداشت جهانی هشدار دادند که استفاده طولانی و مداوم از تلفن‌همراه  لطمات منفی بر سلامت انسانها دارد این در حالی است که برخی از محققان مدعی شده‌اند که استفاده زیاد از تلفن همراه خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش می دهد.

یک گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی  بر این موضوع تاکید دارد  در صورتی که انسانها به طور مداوم از تلفن همراه استفاده کنند، احتمال ابتلا به تومور مغزی افزایش می یابد.

پیشتر موسسات تحقیقاتی در مورد استفاده بیش از حد معمول از تلفن‌های همراه هشدار داده بودند اما اینکه به واقع قرار گرفتن در معرض تشعشات و امواج تلفن‌های همراه انسان را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد، موضوعی است که نباید از آن به سادگی گذشت.

در این گزارش اعلام شد که افرادی که در طول روز بیش از دیگران با تلفن‌همراه صحبت می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی مغزی قرار دارند.

این تحقیقات در ۱۴ کشور جهان توسط ۳۱ دانشمند انجام شد. با این حال در این گزارش اعلام شده است که افرادی که به صورت افراطی از تلفن همراه استفاده نمی کنند با خطرات کمتری مواجه هستند.

محققان توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از مواجه مستقیم با امواج تلفن همراه بهتر است از هَندزفری و یا هِدسِت استفاده شود و در صورتی که مکالمات کوتاه است، از پیامک ها استفاده شود.

دکتر “چارلز تئو” یک متخصص مغز و اعصاب برجسته در سیدنی گفت که تحقیقات جدید در مورد مضرات استفاده زیاد از تلفن همراه باید ” بیدارباشی” برای همه استفاده کنندگان مداوم از تلفن‌های همراه باشد. وی افزود: تحقیقات من و همکارانم نشان می دهد که میان تومورهای مغزی و تلفن‌های همراه ارتباطی وجود دارد.

استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه باید به هشدارهای محققان گوش فرا دهند. البته نمی توان با قاطعیت گفت که این امواج رادیویی تلفن‌های همراه عامل اصلی تومورهای مغزی هستند اما می توان گفت که می توانند در ایجاد این تومورها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، آژانس بین‌المللی تحقیقات در مورد سرطان‌ها نیز در گزارشی اعلام کرده است که استفاده زیاد از تلفن همراه می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد. این در حالی است که این موسسه پیشتر اعلام کرده بود که امواج رادیویی تلفن‌های همراه هیچ خطری برای مغز ندارند.

با این حال برخی از محققان اعلام کرده‌اند که این امواج رادیویی خطری برای مغز محسوب نمی شوند. برای نمونه “برنارد استیوارت” مشاور شورای سرطان در استرالیا گفته است که ممکن است حداقل یک دهه بطول بینجامد تا دانشمندان در مورد ارتباط آشکار میان امواج رادیویی تلفن‌های همراه با تومورهای مغزی به نتایج قطعی برسند.

از جمله توصیه‌های محققان در مورد استفاده از تلفن‌های همراه می توان به کمتر صحبت کردن با این تلفن‌ها، عدم دسترسی کودکان به تلفن‌های همراه، دور نگه داشتن هر چه بیشتر این تلفن‌ها با مغز در صورت امکان در زمان مکالمه و با فاصله زیاد قرار دادن تلفن‌های همراه در زمان خواب، اشاره کرد.

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه گسترده در آمریکا نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.

کارشناسان بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بزرگترین مطالعه ای را که تا این تاریخ در زمینه تاثیر گوشت قرمز در بروز دیابت انجام شده سرپرستی و نتایج آن را در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر کرده اند.

این کارشناسان تاکید کردند: مصرف ۵۰ گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز احتمال ابتلا به دیابت را ۵۱ درصد افزایش می دهد و همچنین مصرف ۱۰۰ گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز احتمال بروز این بیماری را ۱۹ درصد تشدید می کند.

این خطر در صورتی کاهش پیدا می کند که خوردنی هایی مثل مغز خشکبار، گوشت سفید، لبنیات کم چرب و حبوبات جایگزین گوشت قرمز شوند.

اما نکته مثبت این است که این فاکتورهای خطرزا به محضی که پروتئین های سالم جایگزین گوشت قرمز شوند برطرف شده و از شدت آنها کاسته می شود.

این یافته حاصل نتایج پرسشنامه هایی است که توسط بیش از ۲۰۴ هزار داوطلب تکمیل شده بود. این افراد بین ۱۴ تا ۲۸ سال تحت نظارت قرار داشتند.

طبق آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، در حال حاضر نزدیک به ۳۵۰ میلیون فرد بالغ در جهان به دیابت مبتلا هستند و بیش از ۱۱ درصد افراد بالغ بالای ۲۰ سال در آمریکا به این بیماری دچار هستند.

دیابت نوع دوم یک بیماری مزمن است که با افزایش شدید قند خون شناخته می شود و معمولا عواملی چون چاقی، عدم ورزش و تحرک و عادات غذایی ناسالم موجب بروز آن می شوند.

پژوهشگران تاکید می کنند جایگزین کردن گوشت قرمز با پروتئین سالم از محصولات لبنی کم چرب ، آجیل یا غلات سبوس دار به میزان قابل توجهی موجب کاهش خطر دیابت نوع ۲ می شود .

آنان تاکید می کنند جایگزین کردن یک وعده در روز گوشت قرمز با یک وعده از غلات با کاهش خطر ۲۱ درصدی دیابت همراه است کاهش می یابد .

زلزله ژاپن پرقدرت ترین زلزله  دنیا از زمانی که دستگاههای لرزه نگاری وجود دارند معرفی شده است. زلزله حدود ۹ ریشتری ژاپن علاوه بر تغییرات روی پوسته زمین، باعث کاهش زمان ۲۴ ساعته شبانه‌روز شده است .  آزمایش‌های انجام شده روی این زلزله نشان می‌دهد که حدود ۱٫۸ میکرو ثانیه از زمان ۲۴ ساعته روز در زمین کم شده است.

جزیره ژاپن حدود ۸ فوت جابه‌جا شده است و همچنین محور زمین نیز بیش از ۱۰ سانتی‌متر جابه‌جا شده است. پس از آنکه زلزله ژاپن به سیستم های خنک کننده نیروگاه  هسته ای آسیب رسیده است . مقام های ژاپنی در تمام واحدهای راکتور نیروگاه ها حالت فوق العاده اعلام کرده اند. زلزله روز جمعه، شدیدترین  زلزله ای است که تا کنون در ژاپن ثبت شده و گفته می شود دولت ژاپن هزاران نیروی نظامی، صدها هواپیما و ده ها کشتی را روانه مناطق زلزله زده کرده است.

انفجار یک بمب موجب آزاد شدن مقادیر زیادی مواد رادیو اکتیو می شود این عناصر در حال تشعشع همیشگی هستند. و از خود اشعه گاما ، ذره بتا و نوترون ها خارج می سازند. که قادرند، زیان های جبران ناپذیری را سبب شوند .



ادامه مطلب ...

آیا زوزه کشیدن سگ همان گریه است؟ آیا شامپانزه‌ هنگامی که دندان‌هایش را نشان می‌دهد یعنی می‌خندد؟ دانشمندان با اندازه‌گیری میزان اضطراب حیوانات در شرایط احساساتی مختلف، پی برده‌اند که آنها شبیه به انسان‌ها برخورد می‌کنند.

به گزارش پزشکان به نقل از دویچه وله ،  سه سال پیش در باغ‌وحش شهر مونستر آلمان، هنگامی که گوریل مادر به نام “گانا” فرزندش را از دست داد، ابتدا نمی‌توانست این واقعیت تلخ را بپذیرد و برای مدت یک هفته همچنان جسد بی‌جان بچه گوریل را در آغوش خود نگاه داشته و حاضر به ترک او نبوده است.

این سبک سوگواری گوریل مادر تماشاچیان باغ‌وحش را در بهت فرو برد. بربل اوپ‌هوف، سرپرست بخش نگهداری میمون‌ها در این باغ‌وحش می‌گوید که این برخورد در میان میمون‌ها موردی استثنائی نبوده است. مرگ شامپانزه ماده به نام “یولا”، یکی دیگر از ساکنان باغ‌وحش مونستر نیز زوج او را به شدت تحت تأثیر قرار داد. به گفته اوپ‌هوف این شانپانزه‌ی نر تا مدت‌ها از کنار جسد یولا دور نمی‌شد و نگهبانی می‌داد تا کسی به او نزدیک نشود.

هنگامی که شامپانزه‌ها می‌خندند

آیا این برخوردها نشانه این نیست که حیوانات نیز مانند انسان‌ها حس می‌کنند و مانند انسان‌ها سوگواری می‌کنند؟ دانشمندان به این پرسش پاسخ محتاطانه‌ای می‌دهند. بیشتر آنها اعتقاد دارند که حیوانات تنها غریزه دارند، نه احساس. دلیل این احتیاط این است که زیست‌شناسان می‌خواهند از پذیرش نظریه‌هایی فاصله بگیرند که پایه علمی ندارند و تنها بر حدس و گمان استوار هستند.



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ

باسلام من محمدرضاکریمی نویسنده وبلاگ به شماعزيزان جويای علم خوش امدمیگویم وامیدوارم که خوشتان بیایدوبانظرهای خودمن رادراین امریاری دهید.دوستان براي تبادل لينك ازقسمت تبادل لينك هوشمند استفاده كنيد(باتشکروسپاس فراوان خدمت شمادوست عزیز) .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالعه وتحقیق و آدرس newsjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 168
بازدید کل : 1950
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content